DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 515
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders pazarlama kavramına giriş dersidir. Müşteri değeri, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, pazarlama planları, müşteri davranışı, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak öğrencilerin pazarlamanın temelleriyle tanışmalarını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pazarlamayı tanımlayabilecek, pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabileceklerdir
  • pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro faktörleri tanımlayabileceklerdir.
  • tüketicilerin davranışları altında yatan temel sebepleri açıklayabileceklerdir.
  • pazar bölümlendirme yöntemlerini tanımlayabilecek, pazarlama hedefleme ve konumlandırması stratejilerini açıklayabilecektir.
  • pazarlama karması stratejilerini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın gelişimi, ana pazarlama kavramları, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, satın alma davranışı, hedef kitle belirleme, konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlama stratejisi gibi pazarlama hakkında temel bilgiler içerir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Pazarlama Süreci Tanımlanması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 1. ünite
2 Pazarlama Stratejileri ve Planı Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 2. ünite
3 Pazarlama Çevresi Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 3. ünite
4 Pazarlama Araştırmaları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 4. ünite
5 Tüketici Davranışları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
6 Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
7 Vize Sınamı 1
8 Pazarlama Karması: Ürün Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 8. ünite
9 Pazarlama Karması:eni Ürün Geliştirme Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 9. ünite
10 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 10-11. ünite
11 Pazarlama Karması: Fiyat Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 11-13. ünite
12 Pazarlama Karması: İletişim Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 14. ünite
13 Dönemin Gözden Geçirilmesi
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı

BA 515: Kotler and Armstrong, Principles of Marketing 17 th ed., Pearson. ISBN 10: 1-292-22017- 8 ISBN13: 978-1-292-22017- 8 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
24
Final Sınavı
1
50
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest